torsdag 4 april 2013

Hopplös...

Jag är hopplös!
Jag lovar och lovar mig själv att inte köpa några mer fröer eller växter och så hittade jag plantbutiken.se och då var det kört!
Där hittade jag min favorit , alla kategorier: jätteverbenan! Jag har aldrig haft äran att ha den i trädgården men det ska det bli ändring på nu!
Sen har jag förstått att jag är svag för heucheror; alla dessa fantastiska färger och de lyser upp så fint på hösten. Det blev två nya sorter av dem till min samling.
En härligt limegrön palettblad slank ner i korgen och en helt bedårande svagt rosa fuchsia! Vilken älskling!

Jag tror att jag ska fortsätta vara hopplös och fortsätta bli hopplöst förälskad i växter som kommer i min väg!

Bilderna är från plantbutiken.se
Heuchera `Creme Brulee´

Heuchera `Blackberry Jam´


Verbena bonariensis

Solenostemon scuttelaroides `Caípirinha

Fuchsia `Pink Galore´

2 kommentarer:

  1. Hejsan Annemone!
    Vad tråkigt det skulle vara om vi så där snusförnuftiga och inte lät oss att ledas av så oskyldig passion som nya växter. Själv har jag insett att "vannomatta paras" - därför lovar jag numera aldrig att jag inte skall köpa nya växter;)!
    Alunrot är underbara växter - väl värda att falla för! De gulbladiga får inte stå för skuggigt för att då blir bladen gröna och inte för soligt för då bränns de.../Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anja!
      Jag känner ju mig själv vid det här laget efter nästan femtio års bekantskap;) men jag tänkte att jag skulle fördela resurserna lite och köpa annat nödvändigt till trädgården såsom stenar, plattor, jord, täckduk mm mm MEN trädgårderandet blir roligare om lusten får styra:D:D

      Radera