onsdag 1 januari 2014

God fortsättning!

Dag 1

Årets första dag. Jag har vårkänslor! Inte undra på det när det är grönt ute och 5 plusgrader. Det var längesen vi hade snö och frost vilket jag är glad för. Men om jag får välja så väljer jag hellre ett värmande snötäcke till växterna än förödande barfrost. 

Nytt år nya friska tag. Nya tag med krattan, skyffeln och skottkärran. Idag städades kullen över jordkällaren. Den gigantiska eken som vi har stående bredvid huset släpper ifrån sig kopiösa mängder med löv! Sparade en del av krattandet till det nya året. 

Medan jag krattar smider jag planer för året. Jag har tänkt att Lindebo trädgård ska vara en av dessa Tusen trädgårdar http://www.tradgard.org/tusen/som öppnar sina grindar för besökare till sommaren, närmare bestämt söndag den 29 juni. Om 178 dagar...Så få dagar och så mycket att göra! Varje dag ska jag göra något, stort eller litet, inför den här spännande dagen. 

Dag 1: krattning av löv och allmän röjning och rensning på jordkällaren.






2 kommentarer:

  1. Härligt att du har börjat blogga igen! /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var längesen jag bloggade, Har saknat det. Huvudet har varit fullt av annat! Men nu är jag igång igen! /Anne

      Radera