söndag 27 januari 2013

Det kliar i fingrarna


Nu när det är som vintrigast och tristast och kallast, tröstar jag mig med att botanisera i Impectas webkatalog. Jag har en del oöppnade fröpåsar från förra året så fröer beställer jag inte men jag hittade dessa handskar.  Så fina! Det blir nog inte bara ett par!

Snygg allroundhandske som står
emot fukt, är följsam och smidig. Passar
för mängder av arbetsuppgifter i
trädgården där det behövs fingertoppskänsla.
Ovanhanden är sydd i
stretchig spandex och innerhanden
är sydd i micro PU som håller fukten
borta. Det perforerade mönstret i innerhanden
ger ett extra bra grepp.
Praktisk resår vid handleden skyddar
mot stickor och smuts.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina handskar! Tänk så bra för oss vårlängtande trädgårdare att det finns fröer - hur mycket som helst! Och, att det är dessutom en bra tid att hålla på med många av dem NU, när vårlängtan gör nästan ont!/Anja

    SvaraRadera
  2. Handskarna är underbara:)
    Det här med fröer- jag beställer och inbillar mig att det ska resultera i mängder av plantor av alla de slag. De flesta gror snällt men sen blir det svårt...
    Glömmer att vattna,vattnar för mycket, de står för varmt, kallt...det kanske inte riktigt är min grej det här med att så.
    Men jag envisas ändå! Kan inte låta bli när det våras!
    I dag var det riktigt behagligt ute. Snart, snart...
    /Anne

    SvaraRadera