torsdag 28 mars 2013

Klara färdiga så!

Jag kan inte hålla löften! Inte de löften som jag ger mig själv i allafall.
Jag lovade mig själv att INTE köpa fler fröpåsar, jag har några stycken sen tidigare...
men sen kunde jag inte motstå frestelserna i frökatalogen.

 "Jag kan motstå allt utom frestelser" 


Det stämmer in på mig vad gäller frön, växter och  det mesta till trädgården! 
Som sagt det blev lite nya fröer. Temat för i år blev örter och särskilt basilika:
  • Purpurbasilika `Dark Opal´
  • Purpurbasilika `Purple Ruffles´
  • Kanelbasilika `Cinnamon´
  • Koriander `Leisure´
  • Koriander `Confetti´
  • Dill `Como´
  • Alpgullregn
  • Blyblomma
Nu gäller det att få de små raringarna att gro och sedan att hålla dem vid liv...
NU är det vår på riktigt!



Fröpåsar, fröpåsar , fröpåsar...det finns att göra!

Tema basilika

Nu är det bara att vänta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar