lördag 3 augusti 2013

Pelargonpassion

Från att ha haft en pelargon som jag fått av mamma och som jag fantastiskt nog fick att överleva vintern har jag nu tretton olika sorter. Dock har jag inte namn på alla men det kanske inte är hela världen. Nu är det spännande att se hur den här pelagonpassionen utvecklas. Svalnar den eller....
Svalnar gör den nog om jag inte lyckas med vinterförvaringen men om de flesta klarar sig då fördubblas säkert antalet pelargonsorter nästa år :D 
Här några exempel på sorter som pryder altanen i år.




2 kommentarer:

  1. Passa dig. Det är lätt att fastna i pellis träsket;)Det har jag gjort för en massa år sedan. Har 50 sorter nu, men har haft fler.
    Lycka till med vinterförvaringen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid lika spännande det här med att få växter att överleva vintern. Något av ett lotteri. Jag har varit pellisfantast en gång tidigare. Kommer inte ihåg hur många jag hade men jag kom inte riktigt upp i dina 50:) Vi får se var det stoppar den här gången! De är beroendeframkallande!

      Radera